Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι μία πάθηση που προσβάλει τόσο τις αρθρώσεις όσο και τα όργανα. Κυρίως προσβάλλονται άτομα ηλικίας από 40 έως 60 ετών.

Αρχικά εκδηλώνεται με πρωινή δυσκαμψία των καρπών και των δακτύλων που διαρκεί περισσότερο από μία ώρα. Συνήθως επηρεάζει τους καρπούς, τα δάχτυλα των χεριών, τους αγκώνες, τις ποδοκνημικές αρθρώσεις, την αυχενική μοίρα της σπονδυλικής στήλης και καθώς εξελίσσεται προσβάλει τα ισχία και τα γόνατα, ενώ σπανιότερα της οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης.

Η πάθηση δημιουργεί διαταραχή στην ευθυγράμμιση και σταθερότητα των αρθρώσεων, τενοντίτιδες ιδιαίτερα στις αρθρώσεις των καρπών, περιορισμό εύρους κίνησης. Επίσης επηρεάζει το δέρμα (αγγειίτιδα δέρματος), τη καρδιά (περικαρδίτιδα, βλάβες βαλβίδων), το αναπνευστικό (πλευρίτιδα, αποφρακτική πνευμονοπάθεια), τα μάτια καθώς και το περιφερικό νευρικό σύστημα (παγίδευση νεύρων όπως π.χ. σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα). Η πάθηση επίσης παρουσιάζει περιόδους εξάρσεων και υφέσεων.

Η θεραπεία γίνεται από τον ρευματολόγο και είναι κατά κύριο λόγο φαρμακευτική.
Η στρατηγική της φυσικοθεραπείας εξαρτάται από την περίοδο της πάθησης. Όταν η πάθηση βρίσκεται σε περίοδο ύφεσης, ο ασθενής μπορεί να εκτελεί ένα πρόγραμμα εξατομικευμένης θεραπευτικής άσκησης το οποίο θα δράσει προληπτικά. Όταν ο ασθενής βρίσκεται σε περίοδο έξαρσης η θεραπεία αφορά στη μείωση του πόνου. Δυστυχώς υπάρχει σύγχυση για τη διαχείριση του πόνου επειδή πάντα ενοχοποιείται η πάθηση, η οποία όπως αναφέραμε επηρεάζει τα αρθρικά στοιχεία και τα εξωαρθρικά όπως οι τένοντες. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο ασθενής δεν μπορεί να πάσχει ταυτόχρονα και από επώδυνα σύνδρομα υπέρχρησης, όπως επικονδυλίτιδα αγκώνα (tennis elbow) ή μηχανικής αιτιολογίας, οσφυαλγία, αυχεναλγία, κτλ. Με τα κατάλληλα μηχανήματα και εξειδικευμένες τεχνικές διαχειριζόμαστε ιδανικά τον πόνο.

ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΑΣ